Thursday, May 6, 2010

Kasih DIA. Cinta dia. Sayang kamu. (lll-akhir)

Andai itu takdirnya, apa lagi yang mampu dia bicara. Itu jalan hidup kamu. mana mungkin dia mampu memandu arah hidup kamu. Dia sedar dia bukan siapa-siapa pada kamu.

Ya rahman ya Rahim..

Seandainya telah engkau takdirkan dirinya untukku, milikku, tercipta buatku…maka Engkau satukanlah hatinya dengan hatiku…Engkau titipkanlah sinar kebahagian
antara hati kami agar kemesraan itu abadi.

Ya Allah Ya Tuhanku yang mencipta rasa cinta… seandainya Engkau takdirkan bahawa dia bukan milikku, bawalah dia jauh dari pandanganku…hijabkanlah segalanya daripadaku..luputkanlah dia dari ingatanku..dan peliharalah aku daripada kekecewaan yang menapak di sukma ini..

Ya Allah Tuhan yang Maha Mengerti..berikan lah aku secebis kekuatan untuk melontar bayangan nya jauh ke dada langit hilang bersama senja nan merah agar aku bisa bahagia walaupun tanpa bersamanya. Ya llahi..engkau pasrahkan lah hatiku untuk menerima takdir mu..sesungguhnya apa yang Engkau takdirkan adalah yang terbaik untukku.. kerana aku tahu Engkau maha tahu apa yang terbaik untuk hambamu ini..

Ya Rahman..cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemelihara setia berdamping disisiku..di dunia dan di akhirat..dengarlah rintihan hambamu yang daif ini.. dan janganlah Engkau biarkan aku berjalan di bumi ini sendirian tanpa cinta yang hakiki dari-Mu Tuhan….

Buat kesekian kalinya dia menitip lagi beberapa cebisan doa untuk berada di ruang hatinya. Mungkin ini ingatan yang terakhir dia pada kamu. Dia berharap. Biarlah ini yang terakhir kamu dihatinya. Mahu saja dia lenyapkan segalanya..ingatan dia terhadap kamu.segala ttg kamu. Untuk itu dia sangat perlukan DIA.

Dan ini bait bicara terakhir yang dicoretkan dalam diari Kasih DIA. Cinta dia. Sayang kamu.

Telah aku terima takdir dari yang Esa.

Hikayat derita cinta aku dan dia…

andai itu takdirNYA aku terima seadanya. . .

lalu…cebisan bait madah ini juga mengakhiri coretan diari Kasih DIA. Cinta dia. Sayang kamu.

ketika diri mencari sinar..secebis cahaya menerangi laluan.. adakalanya langkahku tesasar…tersungkur di lembah kegelapan… bagaikan terdengar bisikan rindu,mengalunka kalimah menyatakan keinsafan..kehadiranmu menyentuh kalbu..menyalakan obor pengharapan …tika ku kealpaan kau bisikkan bicara keinsafan.. kau beri kekuatan tika aku diuji dgn dugaan.saat ku kehilangan,kau nyalakan harapan.saat ku keraguan,keampunan tuhan…kau katakana,rahmatnya mengatasi segalanya….

“maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang engkau dustakan?”

No comments:

Post a Comment