Saturday, May 14, 2011

lahirnya aku bertemu malaikatku.

suatu ketika...

aku siap dilahirkan ke dunia..
menjelang diturunkan ke dunia, aku bertanya kepada Tuhan, " para malaikat di sini menyatakan bahawa esok Engkau akan mengirimkanku ke dunia...tapi bagaimana cara untuk aku hidup disana?aku begitu kecil dan lemah."

lalu Tuhan menjawab, "aku telah memilih satu malaikat utkmu dan ia akn mjaga serta mengasihimu."

"tp di Syurga apa yg aku lakukan hanyalh menyanyi dan tertawa.ini cukup bagiku utk bahagia." kataku kpd Rabbku.

Tuhan lantas menjawab, " Malaikatmu akan menyanyi dan tersenyum utkmu stiap hari dan kamu akan merasakn kehangatan cintanya dan jadi lbih bahagia."

aku bertanya kembali kpd Tuhanku, " dan apa yg dpt aku lakukan saat aku ingin berbicara kepada-Mu?"

sekali lg Tuhan menjawab," Malaikatmu akan mengajarkanmu bagaimana cara berdoa berbicara dengan Ku."

aku masih belum puas dengan kenyataan itu dan terus bertanya lg, "aku mendengar bahawa di dunia bumi byk kejahatan.justeru,siapa yg akan melindungiku dr kejahatan itu?"

dgn pnuh kesabaran, Tuhan pn menjawab, " malaikatmu akan melindungimu dengan taruhan nyawa dan jiwanya sekalipun."

aku tetap blum puas lantas mlanjutkan pertanyaanku, "tapi...aku akan bisa bersedih krn tidak dapat melihat dan menemui Mu lagi."

dan Tuhan pun menjawab, "Malaikatmu akan menceritakan kpdmu tentang Aku dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepada-Ku. walaupun...sesungguhnya Aku sentiasa berada disisimu."

....saat itu, Syurga begitu tenang..sehingga suara dari dunia bumi dpt didengari...

dan aku dengan suara lirih bertanya, "Tuhan, jka aku harus pergi sekarang, bisakah Engkau memberitahuku siapakah gerangan malaikatku di dunia nanti?"

Tuhan pn menjawab," kamu boleh memanggil malaikatmu......


IBU.

tanggal 19 Syawal 1410H bersamaan 15 Mei 1990

maka...

lahir la aku ke dunia bertemu malaikatku...
TERIMA KASIH ibu kerana melahirkan aku dan mencintai aku.
TERIMA KASIH ayah kerana mengasihi dan menyayangi aku.


p/s: selamat ulangtahun keputerian yg ke 21 buat diri- aku.


15 mei 2011 bersamaan 11 jamadiul Akkhir 1432h

No comments:

Post a Comment