Monday, May 2, 2011

my name is.....

assalamualaikum...jawabnya, waalaikumussalam.. :)

my name is nurul and im not a terorrist!



hurm...masa tu saya baru tukar skolah.dan saya memperkenalkan diri saya...nama saya... blablabla.... "susa la nk pgl nama awak yg tu..." kata slah sorang dr mereka.. "panggil sioh je la ea'' kata salah seorg daripda mereka yg lain lg..saya hanya diam tp sangat tak stuju.. klasik+tua kowt nama tu! apapun, dengan penuh muka suci dan inonsen saya biar saja mereka2 itu..

dan...membesarlah saya dengan panggilan nama itu.. suka-duka pasti ada slama saya membesar dengan nama itu..

sehinggalah.....

saya bejaya menamatkan persekolahan dan meneruskan pengajian di luar negeri... :)
nama trus bertukar....
ganu adalah nama yg selalu diguna.ntah knapa.hurmm..

begini....

biasalah,mula2 mesti ada sesi kenal-kenal kn..saya pun knlkn diri saya...

nama: nurul _ _ _ _ _ _ _ zakaria..boleh panggil nurul je..
asal : ganu... terengganu.
hm...tu je..terima kasih..

maka,bermula disitu la kwan baru saya yang agak havoc mnamakan saya dengan panggilan ganu.,saya agak tidak kesah pn..sbb saya ada baca yg pkataan ganu ni membawa makna baik..
klau tak silap saya, ganu maknanya cahaya yang terang.. tapi tu mengikut buku asal usul nama negeri terengganu la.. ntah. =.='

arakian, byk lagi nama yang pernah saya bawa..antaranya :-



1- kami : bla..bla..bla..bla
saya : ha a..ye..ye la..kenal je. syafiq
(bukan nama sebenar) kan. la..rupanya senegeri.
abdul S : ye la..skampung je la kita ni ha..penah je nampak dia..siape dah name?
diana kn?
saya : hah? diana? hahahaha..bukan lah.. nama saya bukan diana =.='

2- kami : blablablablablablabla.....bla..bla...
abdul R : muni (bukan nama sebenar) balik ngan sape?
muni : ni..blik ngan nurul ni la..
abdul R : la...nurul ke? saya ingat nama dia
nadia
saya : =.='

3- lecturer : blablabblablallalalala...bla..bla... yes,
maria? ada apa-apa cadangan? (sambil tepat mlihat dan menunjuk kearahku)
saya : saya?
(sambil menunjuk ke arah diri sendiri)
lecturer : ya! awak. maria kan?
saya : =.=' s..s..saya nurul..
(clasmate duk gelak-gelak)
lecturer : oh..ye,nurul.. =S
(dgn muka macam tak bersalah~)

4- dengan jarak bukan sekangkang kera, mereka berdua dengan penuh keyakinan melaungkan nama itu kepada saya....
strangers :
farah! farah!
saya :
(memandang ke arah si pemanggil kerana yakin tiada org lain disitu mlainkan saya lah seorang diri disitu :) )
strangers : ko da hantar assignment madam zarina?
saya :
=.=' (membuat muka kedut seribu.angkat tangan,menunjukkan 10 jari sambil menggerak-gerakkan kdua-dua tangan spt melambai-lambai..menandakan saya menidakkan yang saya bukan farah.. =.=') *ape ni*
strangers : ...................... . . . . . . . . . . . . . .

kan...mcm2..ada apa pada nama?

yes. my name is nurul.

nurul h_s_i_h zakaria :)

p/s : “Sesungguhnya kamu akan dipanggil pada hari Kiamat dengan nama-nama kamu dan nama bapa-bapa kamu, maka perelokkanlah nama-nama kamu.”
(Hadis riwayat Ibnu Hibban)


No comments:

Post a Comment