Saturday, November 7, 2009

aku belajar melalui itu.teratak itu.

hari ini aku blajar...blajar lagi tengtang hidup.aku belajar melalui sebuah teratak ini.saat aku pertama kali mengungjungi teratak itu..aku jd sedar lagi tentang kehidupan.sekejap sahaja.aku jadi jatuh hati dengan isi teratak itu.kenapa?aku sendiri tak mengerti.seperti ada daya tarikan magnet dalam teratak itu.membuatkan aku terasa ingin lama di situ.

ya,aku pasti datang lagi!mudah-mudahan...

benar.untuk jatuh cinta pada sesuatu mmg memerlukan masa yang singkat.tp bagaimana untuk terus menyayangi nya?itu perlu masa.dan itu yang aku baca dan timba.lalu wajah mengekspresikan diri.jari jemari ligat liuk lentok mengetap sang keybod.fikiran juga terus terpasung mecari kata madah untuk dicipta.

sejujurnya,aku tidak mengenali siapa penghuninya.sangkaanku pasti penghuni teratak itu seorang yang sangat berjiwa.lihat dari gayanya,sedikit sebanyak aku mengaguminya.kagum melalui teratak yang aku rasakan berada di dunia yang berkongsi smua rasa melalui satu jiwa bercinta dengan rahmat-Nya.

aku belajar lagi.ya,melalui teratak ini.punya isi tersurat yang sangat bererti.aku jadi diam menyepi.mengagumi teratak berpenghuni tapi tak menjelmakan diri..

terima kaseh untuk teratak itu sekalian penghuninya.aku akan datang menjenguk lagi.untuk mencari apa yang patut aku ketahui.yang pasti, duduk letaknya bhampiran landasan kereta api....

2 comments: